poniedziałek, 10 listopada 2014

Jak zrobić czapkę MyBoshi - instrukcja

Przeważnie kupując 2 lub 3 włóczki MyBoshi w pasmanterii - do zakupu dostajemy oryginalne naszywki "MyBoshi" oraz instrukcję wykonania czapki.

Ja rok temu zrobiłam dla męża czapkę Ikoma http://www.myboshi.net/Konfigurator/Ikoma.html z pomponem, ale niestety instrukcję gdzieś zgubiłam.




Teraz, kupując włóczki na czapki dla moich córek, instrukcji nie dostałam i trochę mi zajęło czasu znalezienie jej w internecie. W końcu znalazłam w j. niemieckim, ale dla kogoś kto już raz taką czapkę robił, na szczęście zrozumienie instrukcji nie stanowi problemu :)

Dla dzieci zrobiłam czapeczki Iga http://www.myboshi.net/Konfigurator/Iga.html


 Wszystkie trzy czapki robi się według jednego schematu, który za chwilę opiszę. Różnią się tylko wielkością (ilością i szerokością rzędów) oraz konfiguracją kolorów.

Od razu zaznaczę, że nie wiem jak nazywa się ta "figura" szydełkowa, której się używa do robienia czapek. Nazwę ją słupkami, ale robi się ją tak: https://www.youtube.com/watch?v=HBhGVnoZOzE


Instrukcja:


  1. Zrobienie czapki zaczynamy od magicznego kółka, w którym robimy 11 "słupków".
  2. Następne okrążenie, to po 2 "słupki" w każdym oczku - powinno wyjść ich 22.
  3. Kolejne - 1 słupek w pierwsze i drugie oczko i 2 "słupki" w trzecie oczko - i tak całe okrążenie (29 oczek).
  4. Czwarte okrążenie to 3 pojedyncze "słupki" i jeden podwójny (36 oczek).
  5. Piąte - 4 pojedyncze i jeden podwójny (43).
  6. Szósty - 5 pojedynczych i jeden podwójny (50).
  7. Przy rozmiarze M teraz robimy 12 okrążeń pojedynczych "słupków".
  8. Na koniec zamykamy oczkami ścisłymi zamykającymi.
Ilość rzędów zależy od tego, jak wysoką chcemy mieć czapeczkę.

Przy rozmiarze L w 7 rzędzie robimy same pojedyncze "słupki", a w 8 - 11 pojedynczych i jedno podwójne - w takim systemie całe okrążenie (54 oczka). Kolejne rzędy pojedynczymi "słupkami" i na koniec oczka ścisłe zamykające.




5 komentarzy:

  1. Śliczna czapeczka i łatwa ,myślę że dam radę (jestem początkująca) a ma pani jak robic rękawiczki dla dzieci ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) Na pewno da Pani radę! Rękawiczek nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawijane półsłupki- tak one się chyba nazywają

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzien dobry poniedzialkowo :)
    Jaki rozmiar drutow trzeba miec ?czy moga byc takie laczone żyłka (dla początkujących?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry. Czapki były robione na szydełku. Nie pamietam grubości szydełka.

      Usuń