piątek, 7 marca 2014

Jak uszyć dziecięcą czapeczkę

Jakiś czas temu pisałam Wam, że wzięłam udział w I edycji Tutorialady. Niestety nie udało mi się wygrać, ale mam nadzieję, że mój tutorial przydał się choć jednej osobie ;)

Trochę czasu już minęło, o konkursie dawno zapomniałam, a miałam się z Wami podzielić moją instrukcją szycia bawełnianej wiosennej czapeczki. Na szczęście wiosna dopiero przed nami, więc jest jeszcze czas na uszycie czapeczek dla Waszych pociech! Zabierajmy się do pracy.




Potrzebne Wam będą:

- dzianina – ja użyłam cienkiej bawełnianej dzianiny dresowej w kolorze szarym i różowej bawełnianej dzianiny
- nożyczki
- igła, nitka
- maszyna do szycia

1.Wycinamy z jednej i drugiej dzianiny prostokąty o wymiarach: wys. 27 cm, szer. = obwód główki dziecka + 1 cm na zszycie (moje dzianiny były dość mocno rozciągliwe, więc dałam kilka cm mniej w obwodzie, aby czapeczka bardziej przylegała do główki).


 2. Każdy wycięty kawałek składamy na pół i zaokrąglamy górny brzeg ? ja wycięłam na oko, można odrysować od innej dziecięcej czapeczki. Następnie przykładamy jeden złożony materiał na drugi i tak samo zaokrąglamy brzegi dzianiny.


 3. Teraz zszywamy razem brzegi – każdą dzianinę oddzielnie, składając prawą stroną do prawej. Zewnętrzną dzianinę przeszywamy na całej długości, a wewnętrzną (podszewkę) zszywamy zostawiając kilka cm na wywinięcie naszej czapki na prawą stronę.


4. Podszewkę odwijamy na drugą stronę i wkładamy w dzianinę wierzchnią. Szpilkami spinamy brzegi obu materiałów prawą stroną do prawej i zszywamy dookoła (całość).


 5. Wywracamy czapeczkę na prawą stronę i zszywamy ręcznie dziurę niewidocznym szwem.


6. Wkładamy podszewkę do czapki i stębnujemy około 1 cm od brzegu, aby nasza czapka lepiej trzymała fason.

I czapeczka gotowa. Miłego szycia! :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz